Transport houdt de economie draaiende zelfs in tijden waarin het Coronavirus de kop opsteekt. 

AVG

De chauffeur is vaak de laatste schakel tussen fabrikant en de afnemer. Maar het lijkt er steeds meer op dat de chauffeur de verspreider is van het Coronavirus. Zo laten veel bedrijven het doen geloven. In een tijd waarin de AVG wetgeving van kracht is wordt een chauffeur steeds meer vragen gesteld wat hij gedaan heeft en waar hij de afgelopen periode geweest is. Algehele gezondheidsvragen bij de ingang waarop er een besluit wordt genomen om je wel of niet toe te laten. Laten we hier begrip voor opbrengen, ook al zijn we hier niet altijd blij mee. We hebben hier te maken met een noodsituatie.

Dixi

Waar chauffeurs eerst als helden onthaald werden, worden ze steeds meer in een hoekje gezet. Bedrijven kan je al niet meer betreden zonder informatie over je verblijf te delen van de afgelopen weken. En waar je nog gebruik mocht maken van sanitaire voorzieningen is alles nu op slot en zijn er buiten dixi’s geplaatst. En dat in een tijd waarin de overheid op het advies van het RIVM verteld heeft om de hygiëne regels goed na te leven! Handen wassen kan door enkel het plaatsen van een dixi niet. 

Neemt u alstublieft uw verantwoordelijkheid als bedrijf en zorg dat de beroepschauffeur ook zijn handen kan wassen. Het Coronavirus stoppen doen we samen! 

Als bedrijf kan je altijd overwegen om twee weken dicht te gaan en zo het Coronavirus aan te pakken. Die keuze vrijheid is aan U.

Hygiëne

Gelukkig zien we ook (transport) bedrijven die overal desinfecterende pompjes ophangen om de verspreiding van het virus zoveel mogelijk te beperken. De beroepschauffeurs willen we adviseren om de hygiëne regels in acht te nemen. Chauffeurs met gezondheidsklachten (Griep) vragen we om het risico niet te nemen en zich ziek te melden.